Comic 501 - A Minor Incident

11th May 2017, 6:00 PM in Chapter Eight
Save State | Load State
501 - A Minor Incident
Average Rating: 5 (12 votes)

Author Notes:

rufiangel 11th May 2017, 6:00 PM edit delete
rufiangel
Happy Thursday! :D Oh my giddy aunt, it's been a month since I last updated on my regular update time! Yay! XD;

I've been thinking about Friday Flare lately, and I think I'm going to change it up a bit. I'm near the end of the batch of questions and pairing requests I received last year, so I'm going to go all the way to the end of that list before the change. I'll let you guys know the closer I get to that. :)

Alright, see you guys tomorrow with a Friday Flare! If all goes well, Monday's update will be up at the regular time as well. *^3^*

image

Comments:

KAM 11th May 2017, 6:07 PM edit delete reply
KAM
Zion's going to get the Lethian knight equivalent of the "birds & bees" talk. ;-)
mjkj 11th May 2017, 6:17 PM edit delete reply
mjkj
Oh, wow, so, the Lethian Knights are the keepers of the Lapia Oaks? =O

...looking forward to the friday flare =)

MST3KFan 11th May 2017, 6:36 PM edit delete reply
MST3KFan
Well, Zion, here's the thing... How devoted ARE you to our Knighthood? You believe in sacrifice, riiiiiiiiiiiight? XP
Jarvi 11th May 2017, 9:55 PM edit delete reply
Jarvi
Hahahaha I started laughing hard when I've read your comment :D Good one :D
Haegan2005 11th May 2017, 8:02 PM edit delete reply
Haegan2005
It does seem ominous, i agree!

I think he is going to have to give up cake. Now that is a sacrifice.
Just_IDD 11th May 2017, 9:35 PM edit delete reply
This goes back to Kylie recovering from her lcf problem, doesn't it? The part where she unlocks herself to channel massive amounts od energy. This is probably what he did to save himself and what Madou was hinting about saying that the princess is the key to his box.
Amarok 11th May 2017, 10:29 PM edit delete reply
Amarok
crap and we are civilians too...
Thomas Dimensor 11th May 2017, 11:33 PM edit delete reply
Thomas Dimensor
AHHHHH!! NO!!! Then we'll never get to hear it!
Proxy170 12th May 2017, 2:30 AM edit delete reply
Proxy170
Wait! I'm not a civilian! Tell meeee! XD

But seriously, I'm wondering what secret he must be telling. Like is this gonna end up being like Puella Magi where you're tricked into something with a terrible sacrifice? O.O And if mjkj is right and they know how to control Lapia Oaks, should we be worried that someone with a Lethiace is manipulating them? Hmmm much food for thought...
Crestlinger 12th May 2017, 4:12 AM edit delete reply
'You want me to do WHAT?!'
*Zion on finding out they have to pee on them and draw out the excess aqua though that as a focus.
Matt Knab 12th May 2017, 5:24 AM edit delete reply
Matt Knab
Hrm...something to do with the lethiace?
CiciEnixa 12th May 2017, 7:55 AM edit delete reply
CiciEnixa
... I think the fact that I immediately imagined Ruthford doing an upbeat musical number of "Do You Wanna Kill A Zion?" complete with interpretative dance after reading this cinches how doomed I think Zion is XDDD

Do you wanna kill a Zion
So we can go and save the trees?
I know you think that's terrible
It kinda is
But you did sign up for thiiiis!

It only hurts a bit first
Like getting stabbed
By a Seia-dad

Do you wanna kill a Zion?
Cause that's how you kill a Zion.
Kill him deyd~
Seabiscuit 12th May 2017, 9:06 AM edit delete reply
Seabiscuit
A "key"... Hehe, I remember this sort of terminology....~~

The truth....?O:
Ohh, I am hype to hear this...
DLKmusic 12th May 2017, 2:14 PM edit delete reply
DLKmusic
Congratulations, Zion! Today you are a man! Tomorrow, you may be no more, but today you are a man!

Also I loved Ophelia's *Huff*...
Kattapuss 12th May 2017, 3:01 PM edit delete reply
Kattapuss
LOL that's right, no one (except Seia and Rince) knows that Kylie has not been where she should be for quite some time now... x'D

HMMM iiinteresting... although my writer senses are telling me us over here in the comment section won't be hearing the 'truth' for quite a while still... :(
TheD-Wrek 15th May 2017, 6:51 AM edit delete reply
TheD-Wrek
That 2nd to last civilian panel is just too cute. :3
Lukkai 15th May 2017, 11:04 PM edit delete reply
Lukkai
I kinda wonder if Kylie knows or not.